16. GÜN

Güzel bir Pazar sabahı, geç kalkmanın hayalini kurmuşken "Teyzeeee benim kaynım çok acıktııı" diyerek yanıma gelip, yatağın içine süzülen Berra sayesinde uyandım. Saat 08.30! Ne kadar uyumaya ikna etmeye çalışsam da olmadı, sonunda o kazandı ve mutfağın yolunu tuttuk...

Haftada 1 gün evde ailesiyle kahvaltı yapma şansı olan herkes gibi kahvaltının değerini çok iyi biliyorum. Evdeki tek keyifli kahvaltı günüm...

10.00
1.5 yumurta sarısı (beyazını pek sevmiyorum, rafadan ise hepsini yerim ama haşlanmışsa sadece beyazının yarısını yerim)
4 dilim sucuk
1 tane zeytin
2 adet közlenmiş biber
2 kibrit kutusu kadar beyaz peynir
1 dilim salam
3 dilim beyaz ekmek

Kahvaltıda hafta içine göre çeşitli ve fazla yediğim için uzun süre acıkmıyorum...Sonrasında kahve keyfim var tabi.

Pazar günleri hafta içi yemek için birkaç çeşit yemek yapmaya çalışıyorum. Gerçi bu hafta kardeşime güveniyorum :) eve benden önce geleceği için yemek yapar bize. Berra çok sevdiği için "beyaz çorba" yapacağım bugün. Yoğurt çorbasını ben de çok severim ve arada bir kendim için yaparım. Çünkü eşim yemez! Süzme yoğurt, aşurelik buğday, nane karışımı...Ayhan Sicimoğlu'nun dediği gibi "hastasıyım!"

15.30
2-3 kaşık kadar süzme yoğurt

18.00
1 adet çipura (fırında- takip edenler bilir Karaköy'den aldığımız ve depoladığımız balıklardan)
Bol yeşillikli z.yağlı salata (roka+ marul)
4 kaşık patates salatası (balık ritüelimiz)
1/2 dilim ekmek

21.00
1 dilim ananas

22.00
1 kase tuzlu çekirdek (herkesin canı tatlı ister benimki hep tuzlu şeyler istiyor)

Yaklaşık 2 litre kadar su

Günün değerlendirmesi :
3 gündür hiç taze meyve yememiştim. Tatlı tadı sevmediğim için canım meyve bile istemiyor. Sadece meyve yemiş olmak içim meyve yiyorum bazen. Bir diyetisyen olarak bunu ihmal etmek çok kötü!
Haftada 1-2 kez mutlaka balık yemeye gayret ediyorum. Önceden alıp derin dondurucuya koyunca insan gidip almaya da üşenmiyor. İyi ki ev kokmasın diye balık pişirmekten çekinen bir kadın değilim. Zaten bu kadar balık severken imkansız bir durum. Bence kalorili bir gün olmadı ama düzensiz beslenme oldu tabi. Pazar günleri yemek saatlerim hafta içi kadar düzenli olmuyor...

07 Mart Pazar

Diyetisyen Serap Orak Tufan

www.kendinizeiyibakin.com
www.seraporak.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...