21. GÜN

Soğuk bir haftaydı ama hava sıcaklığı hızla artacakmış. İşim açısından bunun faydası olacak çünkü insan vücudu soğuk havalarda yağlanmak ister. Soğuğa karşı direncini arttırmak için yağlanma eğilimi gösterir. Bunu da en çok kışın iştah açılması ile sağlar. Havalar ısınınca tüm metabolizmalar canlanacak ve kilolar hızla gidecek...

08.00
1 bardak süt
2 dilim tam buğday ekmeği
1 dilim Cheddar peyniri (eriyince oluşan tadına bayılıyorum)

12.00
2 adet kuru kayısı

Evden yemek getirmediğim için dışarıda yiyeceğim. Ataşehir'de çok sevdiğim bir restorant var. Shorba.. Çok güzel çorba çeşitleri olmasının yanı sıra öğlenleri güzel bir menü oluşturarak hizmet veriyorlar.


14.00
Sebze Çorbası (bol kabaklı)
Kremalı patatesli tavuk yemeği (içinde 5-6 kuşbaşı kadar tavuk etinden, 2-3 tane küp doğranmış patatesinden yedim, kalorili geldiği için çoğunu bıraktım.)
3 kaşık dolusu salçalı spagetti
Göbek salata (mayonez sosluydu ama yinede hepsini yedim, mayonezi çok severim ama her zaman kullanmam. Salata soslarına çok yakışıyor ama sık kullanmamak lazım. Sonuçta sadece bol yağ, limon ve yumurta sarısından yapılıyor)

Biraz da Palladium gezmesi zamanı...
Hafif yemek istediğim için zeytinyağlı sebze seçeneklerine yöneldim. Ama zeytinyağlı tercihleri malesef kalorili yiyeceklerden oluşuyor.

18.30
6-7 adet z.yağlı brüksel lahanası
3-4 adet z.yağlı yaprak sarması
2 kaşık şakşuka
1 kaşık biber kızarması
1-2 dilim beyaz ekmek

20.30
Türk kahvesi

22.30
5-6 adet patates cipsi (Semra ve Kürşad yüzünden tamamen! Patatesçiler! yoksa ben mısır cipsi severim :)

Toplamda 1,5 litre su

Günün değerlendirmesi :
Malesef meyvesiz bir gün geçti. Sanırım kış meyvelerinden sıkıldım artık yemek istemiyorum. Sebze yediğim için memnunum. Malesef sebze bile olsa dışarda yenilen her besin evdekine göre daha kalorili!

11 Mart Cuma

Diyetisyen Serap Orak Tufan

www.kendinizeiyibakin.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...