108. GÜN (Diyetisyenler Günü)

Şaşırdınız biliyorum :) Diyetisyenler Günü de mi varmış dediğinizi duyar gibiyim. Her 6 Haziran Diyetisyenler Günü olarak kutlanır. Ama pek bilen olmaz :)

Bugün annem ofise yanıma gelecek. Artık bu günü onunla beraber kutlarım :)

08.30
1 bardak süt

09.30
2 dilim Wasa
1 adet Karper peynir
Kahve


Bugün ilk ve tek çiçeğim tatlı yiğenim Berra'dan geldi :) Her ne kadar kendisi bunu bilmese de güzel kardeşim Semra bana bir çiçek göndererek beni çok mutlu etti...

Bugün biraz boşluğum var, annemle Palladium' a gidip biraz vakit geçireceğiz...Öğle yemeğimizi Cook Shop'da yedik
13.00
Bonfile salata (etler harika pişmişti)
1 dilim zeytinli ekmek (biraz zeytinyağına batırdım)
Birkaç yudum limonata (anneminkinden)
1 dilim pizza (anneminkinden)

15.00
1 Türk Kahvesi (az şekerli)

17.00
1 fincan yeşil çay

19.00
1 adet Sütaş orman meyveli yoğurt

Bu akşam biraz geç çıkacağım...

21.00
1 adet kabak dolması
2 kaşık yoğurt
2 kaşık mantar kavurması (istiridye/kayın mantarından)
1 dilim ekmek

23.00
5-6 adet yeşil erik

Toplam 2 litre kadar su

Günün değerlendirmesi :
Diyetisyenler günü olduğu için kendimi biraz şımartayım dedim :) o nedenle hem pizza hem de etli salata yedim. Tatlı birşey yemedim. Dün yemek yaptığım için eve gelince hazır yemek olması çok iyi oldu :)

6 Haziran Pazartesi

Diyetisyen Serap Orak Tufan

www.seraporak.com

4 yorum:

  1. Gununuz kutlu olsun o zaman, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle geçmiş de olsa diyetisyenler gününüz kutlu olsun. İkinci olarak benim bir sorum olacaktı. Benim birkaç sorum olacaktı. Başka türlü ulaşamadığımdan böyle yazmak zorunda kaldım.

    1. Biliyorsunuz gittikçe Glisemik endeksi öne çıkmaya başladı. Kilomuzdan memnunsak ve korumak istiyorsak, kalori sayımı mı yoksa düşük glisemik endeksli besinlere ağırlık vermeyi mi tercih etmeliyiz?

    2. Mesela makarna, mantı, pilav. Bunların genellikle öğle vaktinde tüketilmesini söyleyen ve akşam kesinlikle yenilmemesi gerektiğini savunan diyetisyen çok fazla. Ancak akşam ana öğün olarak sebze soslu ya da belki bolonez sosla makarna tüketmemiz kilo korumayı bozar mı?

    Şimdiden yanıtlarınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. diyetisyenler gününüz kutlu olsun .... bende bilmiyordum ... sayenizde ögrendim :)

    YanıtlaSil
  4. Herkese teşekkür ederim :) gelelim cevaplara:

    Kilo kontrolü tamamen matematiksel bir dengeyle sağlanmaktadır. istediğiniz kadar düşük glisemik indeksli beslenin eğer porsiyon kontrolü sağlayamıyorsanız kilo alırsınız. O nedenle düşük glisemik indeksli beslenmenin yanı sıra kalori sınırlaması her zaman gereklidir.

    Daha önce de söylediğim gibi istediğiniz besini istediğiniz zamanda yiyebilirsiniz. Önemli olan tüm beslenme örüntünüz ve porsiyonlarınızdır. Yeri gelir gece bile mantı yiyebilirsiniz ama o kaloriyi dengeleyecek aktivite ve sağlıklı beslenme tercihleri yapmalısınız...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...