237. GÜN (Roma'ya gidiş ve ilk gün)

13 Ekim Perşembe

Yola çıkmadan önce evde kahvaltı yaptık. Sanırım öğleden sonra güzel bir İtalyan yemeği yeriz. O zamana kadar bu kahvaltı idare eder...

09.45
1/2 omlet (3 yumurta + 2 dilim peynir + biraz süt karışımı)
2 dilim beyaz ekmek
1 fincan süt

Uçağa tam binmeden önce ufak bir ara öğün iyi gider...

12.00
1/2 muz

Yolculuğumuz biraz rötarlı başladı ama sorunsuz geçti. Tek sorun Roma havalimanına indiğimizde pasaport kontrolü alanında karşılaştığımız kalabalıktı! Ben deyim 1000 siz deyin 1200 kişi sıra falan olmadan kontrol alanına yığılmıştı. Sadece 1 veya 2 gişe çalışıyordu, kimse sıra oluşturmak için yardımcı olmuyordu. Etrafta İtalyanca tabelalar olmasa buranın Roma olamayacağı konusunda şüphe bile duymazdım. İlk izlenimim korkunç oldu. Biz yine 2,5 saatlik bir yerden geliyorduk. Diğer tüm Japon, Hindistanlı, Rus ve uzaktan gelen insanların yorgunluğunu ve hayal kırıklığını tahmin edebiliyorum :(

Uzun bir bekleyiş sonrası bus shuttle ile Roma'ya yola çıktık. 1,5 saat de o sürdü. Roma trafiği de fena değilmiş. Ama en azından güzel bir şehir turu yapmış olduk.

Son duraktan otelimize yürüyerek ulaştık. Elimdeki harita sayesinde her yeri elimizle koymuş gibi bulduk. Ama hala birşey yemeye vaktimiz olmadığı için çok acıktık. Otele girer girmez lobideki şekerlemelerden 1 tane yedim.

Oda ile ilgili işlemlerimizi yapıp hemen yemeğe çıktık. En yakın restoranlardan birine girdik ve sipariş verdik. Sanırım bu kadar aç gelen ilk müşterileri bizizdir. İtalya saatine göre 19.30, Türkiye saatine göre 20.30 da yemeğimize kavuştuk! Yani kahvaltıdan bu yana aradaki yarım muzu saymazsam 11 saattir birşey yemedim. Hipoglisemiden ölmeden yemek yemek istiyorum!


Otele çok yakın bir sokakta yer alan Berzitello isimli restorana gittik. Merak edenler www.ristoranteberzitello.com u inceleyebilirler. Lazio takımını tutan bir fanatiğin restoranıydı :), çalışanlar çok ilgili ve güleryüzlüydü.


19.30
1 adet karidesli füme peynirli pizza(lahmacundan çok az daha kalın harika bir pizzaydı, karidesler çok tazeydi,peynirin aroması süperdi veya ben çok açtım!)
300 ml kırmızı şarap (vino de casa denilen ucuz ev şarabı litre hesabına göre geliyor)
2-3 çatal tiramisu (bunu çok sevmedim zaten tokken tatlı yemeyi sevmem)


Yemekten sonra otelimize en yakın bölgede bulunan Aşk Çeşmesi ve ondan biraz daha uzakta bulunan İspanyol Merdivenleri gezimize başlıyoruz...

20.00
2 kaşık dondurma-gelato-eşimin külahından (Fontana di Trevi denilen Aşk Çeşmesi'ni izlemeye doyamadım)

Roma'daki ilk harika yemek, Trevi Çeşmesi ve İspanyol Merdivenleri gezintisinden sonra havalimanındaki tüm bekleyiş stresini ve tüm gün aç kalmanın eziyetini unuttum. İtalya'yı ne kadar sevdiğimi bilenler ne kadar mutlu olduğumu tahmin edebilirler :)

Bugün fazla su içemedim. Sanırım 1 litreyi zor geçer :(


Günün değerlendirmesi kısmını Roma tatilim süresince kaldırıyorum. Tüm değerlendirmemi yemekleri anlatırken yapacağım. Ayrıca bir diyetisyen, hele ki hamur işini bu kadar seven bir diyetisyen tahmin edersiniz ki Roma'da tatilin tadını fazlasıyla çıkarır :) dönüşte hesaplaşırız artık...

Diyetisyen Serap Orak Tufan

www.seraporak.com
www.kendinizeiyibakin.com

2 yorum:

  1. bende böyle diyorum fakat şu aralar iştahımı durduramıyorum zayıfım fakat bir anda 1500 kalorilik abur cubur, peynir ne bulursam yiyorum ne yapmamı önerirsiniz? şişsem yemekten ölücek olsamda devam ediyorum bu eyleme.. lütfen yardımcı olun kilolu olmak istemiyorum. her gün yarın böyle yapmıyacağım diyorum yarın için de diyorum umarım yapmam..

    YanıtlaSil
  2. Bir sey merak ediyorum. Italyan dondurmalarinin 1 topu (sanirim 70-80 gr kadar oluyor) kac kalori oluyordur yaklasik olarak? Tabii neli olduguna gore de degisiyordur mutlaka ama yaklasik bir sey soyleyebiliyor musunuz?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...