322. GÜN

6 Ocak Cuma 2012

09.15
1 fincan süt
Kaşar peynirli tost-evde

10.30
1 kupa kahve-ofiste


Ögle yemeğimi başka bir arkadaşımla yiyeceğim. Ataşehir'de en sevdiğim restoranlardan biri olan Shorba'ya gittik. Burası bir çorba cenneti, öğle yemeklerinde farklı seçenekli menüleri de var. Buraya çok geldim tüm yemekleri lezzetlidir...


14.00
1/2 kase mercimek çorbası
1 adet tavuk göğüs ızgara
3-4 kaşık bulgur pilavı
Salata
1 bardak çay

Başka bir işimi halletmeden önce kuaförüme uğradım. Ataşehir'de Komşufırın'ın hemen üstündeki MeBizz Kuaför. Benim şekle girmez saçlarımı adam eden ve güzel rengini oluşturan Melih'e teşekkür ediyorum. Melih'in ikramını reddedemedim ama hepsini de bitirmedim.


15.00
1/2 şöbiyet ve su

16.00
1 fincan kahve (bu da başka bir yerde)

Eve gelince acıkmıştım. Dondurucuda daha önceden yapıp yediğim deniz mahsullü risottonun kalanı vardı. O zaman fazla gelince kalanını dondurucuya atmıştım. Onu mikrodalgada ısıttım ve üzerine ton balığı koydum.


19.30
6-7 kaşık pilav (ısınınca eski halinden eser kalmadı tabi risottoluktan çıktı iyice şişti ve pilav oldu)
1 kutu ton balığı (160g yağda olan kutulardan birini iyice süzerek yedim. Asla light olanını almam. Tadı hiç güzel değil çünkü)

Tv de Özcan Deniz'in Ya Sonra filmini izledim. Gerçekten güzel bir Türk Filmi olmuş. Tam Cuma akşamına göre romantik, duygusal,komik...


21.00
1 kadeh dolusu kırmızı şarap (şarabı açtıktan sonra hepsini içmediğim için kalanını buzdolabına koyuyorum. Sonra da canım isteyince içiyorum. 4-5 güne kadar tadı da kötü olmuyor bence. Roma'da marketten aldığımız bir Sicilya şarabıydı. Bugün son kadehi içtim.)

23.00
1 küçük kase kuruyemiş (bolca yer fıstığı, antep fıstığı, badem, kaju ve fındık karışımı yedim. Saymadım artık. Bu akşam önümüzdeki hafta yemeyeceğime kendi kendime söz verdim. Tamam her güzel şeyin bir sonu vardır. Her akşam böyle kuruyemiş yersem kilo alırım. İnsanlar faydalı diye böyle yiyecekleri sık yediği için çok kilo alıyor. Halbuki bu besinlerin içindeki faydalı vitamin ve mineraller vücudumuz için mikrogram düzeyinde ihtiyaç duyulan besin öğeleridir. Yetersizliği de öyle kolay kolay oluşmaz. Çünkü bunların dışında başka yiyeceklerden de alıyoruz. O nedenle abartmayalım lütfen:)

Toplam 2 litre kadar su


Günün değerlendirmesi : 
Bugün canım her iki öğünde de protein almak istedi. Öyle başkaları gibi proteinle karbonhidrat karışmaz saçmalığını da takmadığım ve hatta bilimsel bulmadığım için gördüğünüz gibi her ikisinin de yanında pilav yedim. Benim en büyük eksiğim meyve yememek. Kızıyorum kendime ama canım istemiyor gerçekten :(

6 Ocak Cuma 2012

Diyetisyen Serap Orak Tufan

www.seraporak.com
www.kendinizeiyibakin.com

4 yorum:

  1. Serap Hanım, ruhumu okumuşsunuz resmen. Tam da size, proteinle karbonhidratı karıştırmamalı mı diye danışacaktım, bir baktım yazmışsınız :) Ara ara böyle yorumlar da yapmanız, yemekleriniz kadar faydalı oluyor. Etin yanında sebze olmalı, karbonhidrat (en çok yenilen ekmek bile) tüketilmemeli, sindirilmiyor ve faydasız, kilo aldırıyor vs vs diye öyle çok konuşuldu ki son günlerde, artık herkesin kafası iyice bir çorbaya döndü sanırım :) Mesela ben sabah kahvaltısı dışında (sizin gibi 2 dilim ekmek arası, 1 dilim beyaz peynir ve domates koyarak sandviç yapmayı seviyorum ve işe yanımda götürüp, orada yiyorum) çok az ekmek tüketen biriyim. Bazen 1 dilim, bazen yarım ya da pilav, patates, makarna varsa ekmek tüketmem) Ama pilav-makarna yoksa illa ki 2 lokma bile olsa arada ağzıma atacağım. Ki bunun bir zararını görmedim. Önemli olan dengeyi korumak dediğiniz gibi.

    Ve şunun için teşekkür ederim. Gerçekten Türkiye'de alışık olunan yemek düzenine uygun beslenme düzeni uyguluyorsunuz ve burada da bunu paylaşıyorsuz. Hep yazın, hep devam edin. Can sıkıcı yorumları da umursamayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginize ve paylaşımınıza teşekkür ederim, beni motive ediyorsunuz sevgilerimle...

      Sil
  2. Aaa ayrıca unutmadan, bamya dışında tüm sebzeleri tüketen biri olarak nedense lahana yemeklerine pek bulaşmamış bir insandım. Bu hafta ilk kez kapuska yapmayı deneyeceğim, burada son zamanlarda rastlayınca, sen de yap dedim :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...