333. GÜN (Antalya)

17 Ocak Salı 2012

Antalya'da güneşli bir güne başladım. Ama hava çok soğuk! Kısa kalacağım için annem tüm programımızı doldurmuş. Komşu ve ev gezmelerimiz olacak...


10.30
1 bardak çay
1 adet yumurta (1/2 beyazı, sarısının tamamı)
1 dilim tulum peyniri
3 adet yeşil zeytin
5 minik siyah zeytin (zeytinler anne-baba mahsulu, Antalya'da zeytin yapma kültürü vardır)
1 kaşık biber domates sosu
2 dilim tam buğday ekmeği
2 minik domates 

Kahvaltı sonrası annemle yeni açılan alışveriş merkezi Terra City'e gittik. Biraz alışveriş yapalım dedik. Havanın bu kadar soğuk olmasından mı nedir taaa burdan palto aldım iyi mi?! :)

Sonra bir aile dostumuz olan Neşe Teyze'ye gittik. Bir ev gezmesinde olabilecek en önemli kalori bombaları masada hazır bekliyordu. Ben de çok acıkmıştım...


16.00
1/2 kase çorba
1 dilim kek
2 küçük dilim peynirli börek (gerçekten çok küçük dilimlerdi, tatlı tabağına olan orantısından anlayabilirsiniz, bu tabak tatlı tabağıdır)

1/2 parça elmalı tarçınlı cevizli krep (işte buna hasta oldum! Kendimi tutmasam bundan 20 tane yerdim heralde çok lezzetliydi, ben de yapacağım)
Kırmızı biber turşusu
Sonradan 1 tane de minik ekler pastadan yedim
2 bardak şekersiz çay

Eve gelince soğukla savaşmak için bitki çayı içeyim dedim...

18.00
1 kupa bitki çayı
1 adet kuru incir


Annem savaşa hazırlanır gibi yemek yapmış, ama ben çabuk doyan biri olduğum için yeterince randımanlı yiyemiyorum. Üzülmesin diye ne yaptıysa bolca yemeye çalışıyorum.


19.30
1 kase domatesli şehriye çorbası
8 küçük kıymalı yaprak sarma
2 minik kuru biber dolması

1 dolu tabak yoğurtlu semizotu salatası (tabi ki sarımsaklı)

1 adet zeytinyağlı enginar dolması


21.00
1 Türk kahvesi

Blog yazmaya burada da devam ettim...


22.00
6 adet badem
Karışık meyve (toplamda hepsi 2 porsiyon eder)

Toplam 2 litre kadar su 




Günün değerlendirmesi : 
Bugün ev gezmesinde yediklerim nedeniyle fazla şekerli ve karbonhidratlı bir gün oldu. Ama hareketli bir gündü. Böyle günlere her zaman katılmadığım için azar azar herşeyden yiyerek tadını çıkardım diyebiliriz. Elmalı ve tarçınlı krep muhteşem bir fikirmiş yapanın ellerine sağlık. Büyük pastadan ve çikolata kaplı pişmaniyelerden hiç yemedim.
Evde zaten çok sağlıklı yemekler yedim. Sadece yoğurtların sarımsaklı olması nedeniyle şişkinliğim oldu. Ama sarımsak uğruna herşeye değer. Sarımsağa da aşığım...

17 Ocak Salı 2012

Diyetisyen Serap Orak Tufan

www.seraporak.com
www.kendinizeiyibakin.com

4 yorum:

  1. Ben annemi ziyarete gittigim zamanlar cok daha fazla yerim. Sizin sayfasiniz her gun ziyaret ediyorum. Herseyden azar azar yemeniz cok hosuma gidiyor. Uzum baka baka kararir derler ya bende size bakarak zayiflayabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman söyediğim gibi bu işlerde kontrollü olmak için antrenman şart, antrenman için de zaman zaman imkanımız olduğu halde yememeyi tercih etmemiz gerekir. Blogum sayesinde çok kilo veren oldu umarım idealinize kavuşursuz :)
      Sevgiler...

      Sil
  2. her gün 1 fincan kahveye 1 adet esmer şeker koyuyorum genelde. Sizce sağlıklı mıdır bu ya da esmer şeker günde 1 adet kilo yapar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esmer şekerle beyaz şekerin kalorisi aynıdır, esmer şeker ağartılmadığı için sadece potasyum oranı daha yüksektir. Günde 1 şekerli kahve içmeniz kesinlikle kilo aldırmaz :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...