22 Ekim Pazartesi 2012

Günüm 07.30'da başladı. Bu hafta 3 gün çalışacağım için herkes gibi ben de çok mutluyum. Sonrasında bayram tatili olması pek çok işimizi halletmemiz için fırsat vermiş olacak. Kışlıkları çıkartıp yazlıkları kaldıracağız. En sevmediğim işlerden biri! Hatta nefret ettiğim işlerden biri diyebilirim.

Evde süt kalmamış o nedenle sabah süt içemedim. Hazırlanıp ofise geldim. Hemen tost siparişi verip, kahvaltımı ofiste yaptım.

09.00
Kaşarlı tost (büyük ekmeğe)
1 bardak süt

Bu tost çok büyük olduğu için beni uzun süre tok tuttu. Ama hiçbirşey yememek olmasın diye ara öğün olarak kuru erik yedim.

14.30
4 adet Peyman kuru erik

Bu saate kadar ofisteki işlerimi halledip 15.45 civarında ofisten ayrıldım. Bağdat Caddesi'ne gittim, 17.00'de bir doktor görüşmem olacak. Öncesinde hala yemek yemediğim için Erenköy Divan'da oturup birşeyler yemeye karar verdim. Çok doğru bir karar vermişim. Günün çorbası olarak enginar çorbası içtim. Tadı harikaydı!

16.30
1 kase enginar çorbası (bayıldım! çok güzeldi)
1 dilim zeytinli ekmek (ekmeğin sol köşesindeki dilimi yedim)

İşim bitince eve erken dönmüş oldum. Bugün annem bizdeydi. Yemekler yapmış. Hazır yemek olan bir eve gitmek ne muhteşem birşey...


19.00
1/2 kase şehriye çorbası
3 adet ızgara köfte
3 kaşık barbunya pilaki (sonra 2 kaşık daha yedim)
3 kaşık erişte
2-3 kaşık zeytinyağlı bamya
1/2 dilim Afyon ekmeğinin sadece kabuk kısmını yedim içini eşime verdim, diş problemleri var bu aralar :(


Herşey çok güzeldi annemin ellerine sağlık...

Akşam yemeğinde ve sonrasında Berralar bizdeydi. Babam hasta olduğu için Semra zencefilli  ıhlamur kaynattı. Ben de yarım fincan kadar içtim. Bu arada söylemeyi unuttum yemekte annemin süper tuzlu turşusundan yediğim için resmen içim yandı. Bardak bardak su içtim.

22.00
2 dilim elma
1 adet mandalina (böööö çok ekşiydi)
3 dilim armut




Yatmadan önce 1 bardak ayran içtim. Çünkü yemekte yoğurtlu birşey yememiştim. Artık kalsiyum tüketimime çok dikkat etmem gerekiyor çünkü yeni başladığım Troid ilacım kalsiyum metabolizmasını etkiliyor. Kemikte kalsiyum depolanmasını biraz engelliyor. İleride kemik sağlığımın bozulmaması için süt, yoğurt, peynir, ayran vb. tüketimime çok dikkat etmem gerekiyor.

Diyetisyen Serap Orak Tufan

1 yorum:

  1. siz yemeği baya baya az yağlı yapıyodunuz anneniz malzemeden kısmıyor doğruya doğru :)
    peynir şarap günleri yapmanız için bi bahaneniz oldu iyi yanından bakın :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...