Hamilelikte 14. hafta

www.pregnancy.com sitesine üyeyim, her hafta bilgi geliyor
Bugün 14. haftamızı resmen doldurduk :) 

Bu hafta başında doktorum Tolga Bey beni arayıp kan sonuçlarımı da bildirdi. Herşey gayet yolunda, Down sendromu riskimiz oldukça düşük çıktı. Ultrasonda görüntülemenin ardından kan sonuçları da iyi çıkınca içim çok rahatladı. Ufaklık sağlıklı maşallah ;)

Hala saçlarımı boyayamadığım için kendimi iyi hissetmediğimden bu Salı günü kendimi Palladium'a atıp alışveriş yaptım. Vücut olarak akibetimin ne olacağını bilemediğim için üstüme başıma giysi alamadım ama hamilelik nedeniyle kendime düz-topuksuz çizmeler aldım (tüm çizmelerim hatta ayakkabılarım topuklu, sadece spor ayakkabılarım düz. Hiç düz ayakkabı giymem). Artık yüksek topuklu giyince belim ağrıyor, galiba anatomim değişiyor. Ben de giysi alamayınca kozmetiğe döktüm paraları :) Zaten aylardır alışveriş yapmıyordum. Acısı fena çıktı :)

Artık bugünden itibaren yediklerimi yazmaya başlıyorum. Özetleyecek bir durum kalmadı :) Göreceksiniz hamileyim diye öyle fazla fazla yemiyorum. Yine her zamanki gibi belki biraz daha özenli, o da olabildiği kadar. Çünkü hala iştahım az, özellikle açken hafif bulantılarım oluyor.

Bu sabah her zamanki gibi kepekli kaşarlı tost yedim. Süt bitmişti o nedenle süt içemedim ama yine her sabah 1 bardak sütümü mutlaka içiyorum. Şu ana kadar sütten hiç tiksinmedim. 2 tane de cherry domates yedim. Son 1 aydır falan sabahları annemin Antalya'dan getirdiği ve kendi yaptığı siyah zeytinden 10 tane yiyordum (Normalde sabah kahvaltımda çalışma günlerimde zeytin yoktur. Sadece Pazar günleri yerdim)Ama o zeytin bitti malesef :( şimdi birşey yiyemiyorum. Her siyah zeytini yemem. Kuru, buruşuk, etsiz olacak :) Yeşil zeytin hep favorimdir.

Kahvaltımı 09.20 civarında yedim. Ondan beri henüz birşey yemedim. Evde yemek olmadığı için öğle yemeğimi dışarıdan sipariş vereceğim. Bu iş benim için artık çok zorlaştı. Ne yesem bilemiyorum :( canım birşey istemiyor...

Bu arada doktorumun tavsiyesi üzerine demir tableti içmeye başladım. Artık demir ve folik asit bir arada tek tablet şeklinde alıyorum. Bir de balık yiyemediğim için omega 3 desteğine başladım. 

12.15
6 adet çiğ badem



Öğle yemeğimi Değirmen'den sipariş verdim. Uzun süredir Değirmen'de kendime uygun yiyecek bulamıyorum. Devamlı pirinç pilavı ve makarna çıkıyor. Artık nadiren pirinç yiyorum. Et yemeklerini de canım istemiyor. Bugün de et yemeği sipariş vermek zorunda kaldım çünkü sebze alternatifi karnıyarıktı. O da yağlı :(


13.20
1 kaseden az şehriye çorbası (çok unluydu aslında yememem lazımdı)
Orman kebabı (bunun yarısını yiyebildim, çok etliydi, aslında lezzetli bir yemekti ama et yemekleri yerken zorlanıyorum)
1 kase cacık
1/2 yuvarlak beyaz ekmek (ofiste kepekli ekmek olmadığı için mecburen yedim, aslında artık beyaz ekmek de yemiyorum. Kepekli rica etmiştim ama sanırım yoğunlukta gözden kaçtı)
Sonuç gayet doydum, yediğimden keyif aldım mı? Hayır, sadece cacık beni mutlu etti.



Saat 15.00 deki randevum gelmeyince ben de boşluğumu değerlendirmek istedim ve hemen kuaföre gittim. Çok uzamış olan saçlarımı artık kestirmek istiyorum. Zaten boyayamadığım için saçıma takmış durumdayım...

16.00
Çok açık şekersiz limonlu çay (çok nadiren çay içiyorum, bunu da mideme iyi gelir diye içtim yoksa canım istemiyordu)

Ofise dönmeden önce aynı binadaki yakın arkadaşım Dilek'in ofisine uğradım. Bana yılbaşı hediyesi olarak bebek için Fenerbahçeli zıbınlar ve benim için de hamile giysisi almış. Karnım büyüyünce giyip fotoğrafını çekerim :)

Ofise gelince 1 tane meyveli yoğurt yiyeyim dedim ama üst üste gelen randevular nedeniyle sadece yarısını yiyebildim. Düşünebiliyor musunuz 17.45-19.30 arası şu iki lokmacık yoğurdu yemeye vaktim olmadı. Tam 1 kaşık alıyorum, kapı çalıyor :)

Evde yemek olmadığı için eşimle bugün dışarıda yemek yiyeceğiz. Uzun zamandır beraber yemek yiyemiyoruz çünkü eve geç geliyor :( Bankacıların kaderi böyle...

Ataşehir'de Ortaköy Doydum'a gidip klasik menümüzden yemeye karar verdik.

20.45
1/2 kase mercimek çorbası (bol limonlu)
1 tane dürüm tantuni (bol limonlu)
1 kutu ayran


Birazdan da şu dilimlenmiş ananasları yiyeceğim...


Ananastan sonra birkaç dilim portakal ve biraz da patlamış mısır yedim. Eşim sağolsun hiç boş durmadan yatana kadar yediği için benim de iştahımı dürtüklüyor. En son yatmadan önce biraz da turşu yedim ve günü nihayet kapattım :)

Saçlarımı kestirdiğimi söylemiştim. Her zamanki gibi kuaförler istediğinden daha kısa kesiyorlar. Bence  çok kısaldı. Bu kadar istememiştim ama napalım. Neyse ki benim saçlarım çabuk uzar...


Diyetisyen Serap Orak Tufan
27 Aralık Perşembe 2012

13 yorum:

  1. zeytin konusuna istinaden cinsiyeti erkek diyorum :)

    YanıtlaSil
  2. yazılarını çok severek okuyorum. hoşçakal :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Serap Hanim,

    Bizimle tecrubelerinizi paylasmaya devam ettiginiz icin kendi adima cok tesekkur ederim:) Buarada saciniz cok guzel olmus;)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) bundan sonra da paylaşmaya devam edeceğim... Sevgiler

      Sil
  4. merhaba şahaen gerceği bebek doğmuştur artık. ben 16.hafta 5.ay 4.gun ve akşam yemegını dusunur oldum eşim maca gıdıyor ve ben de dısarda fastfood soylıyım dedı ama ne yıyecegımı bılemedım yardım ısterım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fast food olacaksa bari kırmızı etli birşey yiyin ki en azından demir alın :) bence mayonezsiz bir hamburger ve ayran olabilir

      Sil
  5. Şu anda aynı yollardan geçiyorum 16 haftalık hamileyim ve 1 haftadır işi de bıraktım. Yemek konusunda çok kararsız kalıyorum. Instagramdan takip ediyorum ama bloğunuza ilk defa girdim tam da karşıma içinden çıkamadığım konular çıktı. Menülerinize sık sık bakacağım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah sağ salim tamamına erdirsin :) Blogun size yardımcı olacağını düşünüyorum. Sevgiler :)

      Sil
  6. 13 haftalık hamileyim ama mide bulantılarım ve aşırı iştahsızlık yüzünden yemek yiyemiyorum.bebeğim için çok endişeliyim açıkçası sık sık az yiyin olayını da uyguladım ama kusma yaptı ben de ne yapicam bilemiyorum.:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek yiyememeniz bebeği çok etkilemez o zaten sizin depolarınızdan alıyor herşeyi. Ancak kendi sağlığınız için doktorunuza danışınız. Fazla kusma elektrolit ve sıvı dengesizliğine yol açarsa sıkıntılı sonuçlar doğurabilir. Allah tamamına erdirsin, sağlıkla inşallah...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...