Hamilelikte 24. hafta

24. hafta
Blogu gecikmeli yazdığım için şunu belirtmeliyim ki 24. haftamız aslında 2 hafta önceydi.  Peki 24. haftamız nasıl geçti?

Sanırım bu hafta bebeği en fazla hissettiğim haftaydı çünkü o kadar çok hareket ediyordu ki tüm gün varlığını hissettiriyordu :) Özellikle diyet görüşmelerim sırasında bu kadar hareket etmesi dikkatimin dağılmasına neden oluyordu (hala oluyor). Sanırım kızım diyet seanslarımı dinlediği için doğduğunda her besin hakkında gayet bilgili olacak :)

24. hafta kontrolüne bir arkadaşımla gittim, eşim gelemedi. Bu hafta 75 gramlık şeker yüklemesi testimiz yapıldı. O iğrenç şekerli suyu içmek çok zor birşeymiş. Hele ki benim gibi tatlı tadı sevmeyen biri için tam bir eziyete dönüştü. Ben meşrubat içmeyi bile sevmem! Neyseki bulantı, kusma yaşamadan hızlıca bu solüsyonu içtim ve açlık kan şekeri, 1. saat tokluk ve 2. saat tokluk şekeri olmak üzere kanım alındı. Bir de idrar tahlili yapıldı.

Bu arada 24. haftada 6 kg almış durumdaydım. 5,5 ayı da geride bırakmış oluyoruz. Şimdilik kilo alma seyrim oldukça normal. Önemli olan bundan sonrası.

24. haftamda yan binadaki Active Club spor salonuna üye olarak yürüyüşlere başladım. Havalar çok soğuk ve dışarıda yürümek için hiç istek duymuyorum. İş yoğunluğumu ayarlayabilirsem hergün 40 dakika yürüyüş yapmak gibi bir planım var. Koşu bantında 3-3,5 hızda 40 dakika yürüyüp ofise dönüyorum.

Kan sonuçlarım fena değil ama cüsseme bakılırsa daha iyi olabilirdi. Belli ki baba tarafında herkesin tip 2 diyabetli olması beni de şimdiden etkiliyor. Zaten normalde de hipoglisemi sorunları yaşıyordum. Hamilelikte şeker ayarımın biraz bozuk olduğu ortaya çıktı.

Açlık şekerim 79, 1.saat 151, 2.saat 136 mg çıktı. Jinekoloğum (Doç. Dr. Tolga Ergin) sonucun iyi olduğunu söyledi. Bu arada TSH'ım da 0,6 ya kadar düşmüş çünkü bir gün 100, bir gün 75'lik doz ilaç alıyorum.

Haftaya endokrinoloğuma da (Prof. Dr. Metin Özata) gideceğim. Bakalım sonuçlara o ne diyecek? Ayda 1 mutlaka TSH kontrolümün yapılması lazım. Hamilelikte bu çok önemli, eğer TSH artarsa düşük riski var! Hep normal değerler arasında kalmalı.

24. haftada kızım yüzünü güzel gösterdi :) Maşallah 700 gram olmuş, boyu da 31 cm. Bence bana beziyor gibi ama annem ve bazı arkadaşlarım eşime benzetti. İlerleyen haftalarda kişisel yüz hatları daha belirgin olurmuş. Daha çok küçük :)

Gelelim beslenme raporuma...

Bu hafta 1 kez balık yedim. Uzun zamandır yiyemediğimi biliyorsunuz. Aslında kokusu falan rahatsız etmiyor tam tersi balık kokusu alınca iştahım açılıyor ve yemek istiyorum ama tabak önüme gelince lokmalar gözümde büyüyor. O nedenle omega 3 almaya devam ediyorum. 

Doğumgünümden
Doğumgünümde de Özgür Şef Kalamış'a gitmiştik o gün de kırmızı ete doydum diyebilirim. Kırmızı eti  daha sık yiyorum, ama üst üste olunca da canım istemiyor. Bu arada tahlil sonucuna göre demir eksikliğim de yok. Tavuk tüketimim de çok nadirleşti, ayda 1 veya 2 diyebiliriz.

Son zamanlarda (ve tüm zamanlarda olduğu gibi) sebze ve karbonhidrat tüketme eğilimim daha yüksek. Salata için deliriyorum. Zeytinyağlı sebzelere hiç dayanamıyorum. Meyveyle de aram çok iyi. Makarna ve bulguru daha sık yiyorum ama pirinç tüketimimi oldukça azalttım. Kurubaklagilleri de sık sık yiyorum. Evde bu aralar en çok pişirdiğim yemekler yeşil mercimek veya kuru fasulye oluyor.

Süt, yoğurt ve peynir tüketimim tüm zamanlarda olduğu gibi çok güzel. Hatta bu aralar tam yağlı Ezine beyaz peynir ile bir aşk yaşıyorum denebilir.

Bazen canım sütlü bir tatlı istiyor o zaman da 1/2 porsiyon kadar keşkül vb. yiyorum. Zaten çikolata sevmediğim için aklıma bile gelmiyor. Sadece bu aralar biraz gofret yemek istiyorum. Geçer heralde...

Diyetisyen Serap Orak Tufan

25 yorum:

  1. Tebrikler serap hnm sağlık durumunuza çok sevindim.
    Bende şu sıralar yürüyüşe başladım akşamları 62 yazıyor yürüme bandında ne olduğunu bilmiyorum hız seviyesi sanırım, 30 dk yürüyorum.merak ediyorum da
    bu şekilde ne kadar kalori yakıyorumdur sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) 62 kalori de olabilir ki büyük ihtimalle yaktığınız kaloridir.

      Sil
    2. pardon 6,2 hızı ile yarım saat diye düzeltiyim dün gece inceledim :)

      Sil
  2. Serap Hanım özlemişiz vallahi iyi oldu yazınız. Maaşallah bebek güzel gelişiyor.Sağlıkla kavuşmanızı diliyorum. Blog kutlamasında resmimi görünce (kalpli chesecake) mutlu oldum. İnşaallah yazılarınız hep devam etsin.Yazılarınızı takip etmekten sizin oraları bayağı ezberledim :) Bir Ankaralı olarak İstanbul'a yolum düşerse bahsettiğiniz mekanlardan bir kaçına gitmeyi düşünüyorum. Belki karşılaşırız ne güzel olur. Verdiğiniz bilgilerden oldukça faydalanıyorum. Beslenmem de izlediğiniz yöntemi örnek alıyorum. Teşekkürler emeğinize. Tanışmak dileğiyle. Muazzez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizlerin desteği ve motivasyonu sayesinde uzun süre devam ederim herhalde ama arada aksamalar oluyor malesef. O zaman da sabrınıza ve anlayışınıza sığınıyorum. Karşılaşırsak mutlaka merhaba deyin :) Geçenlerde bir takipçim beni Migrosta görmüş ama emin olamamış. Twitterdan yazdı. Gerçekten benmişim :)

      Sil
  3. Valla ne yalan soyliyim bende cok ozlemisimmm en kisa zamanda gunlugunuze yeniden baslamanız icin sabirsizlaniyorum... Bu arada bayanlar kiz cocuguna hamile kalinca guzelligini kizina verecegi icin cirkinlesir derler masalla sizin guzelliginize guzellik katilmis!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlettiğim için gerçekten kusura bakmayın, hiç imkan olmadı. Takipleriniz için çok teşekkür ederim. Ayrıca iltifatınız hamile bir kadın için çok sevindirici oldu :) SEVGİLER...

      Sil
  4. Serap hanım acaba birşeymi oldu diye düşünmeden edemedim.İyi olduğunuza çok sevindim.Ayrıca İnci ve siz süper gözüküyorsunuz.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) merak etmeyin şimdilik iyiyim...

      Sil
  5. Özletmiştiniz kendizi Serap Hanım; bu arada geçen haftalarda hamile kalmadan kilo vermek istiyorum diye yazmıştım. Ama malesef bunu uygulayamadan hamile olduğumu öğrendim. Ben de niye kilo veremiyorum ve niye enerjim yok diye üzülüyordum.6 Haftalık hamileyim ve tüm duyguları içimde yaşıyor gibiyim. Sevinç, hüzün, korku,heyecan.. Biraz da üzüldüm açıkçası kendimi kilolu bulduğum için bu durumda çirkin bir hamile olacağım diye çok endişe yaşıyorum:(( Hatta bu aralar iş dışında dışarı bile çıkmak istemiyorum. Henüz mide bulantılarım yok yani dün akşam ve bu sabaha kadar yoktu:(( Nası geçecek bu dönem hiç bilmiyorum, çok korkuyorum:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun, inşallah sağlıkla bebeğinizi kucağınıza alırsınız. Sağlıklı beslenmeye gayret edin zaten kilo almazsınız. Kilolu hamile kalanlarda ilk 4-5 ay hiç kilo almasanız da bebeğe bir zararı olmuyor merak etmeyin. Korkmayın, bakın ben 6 ayı tamamladım :)

      Sil
    2. Sorularımı yanıtlamanız beni o kadar çok mutlu ediyor ki anlatamam. Gerçekten çok incesiniz.. Peki kilo almamak için özel bir liste uygulamam gerekiyor mu? Size gelmek çok istiyorum aslında konum ve çalışma saatlerim açısından hiç uygun değil:(( Kilo almamayı kendi başıma yapamilir miyim yoksa illa bir uzmana gitmem gerekir mi? Yani hem bebeğimin alması gereken besinelri hem de hafif beslenmeyi nasıl becerebilirim hiç bilmiyorum:(

      Tekrar çok ama çok teşekkür ederim, inanın çok mutlu oldum.

      Sevgilerimele..

      Sil
  6. Güzeller güzeli anneye saç rengi çok yakıştı, kız çocukları babaya benzese de ilerde mutlaka annenin havasını alırlar..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ayşe Hanım :) eşim de diyor ki kendi benzesin ama huyu sana benzemesin :) ne varsa huyumda? ;)

      Sil
  7. Serap hanim toplamda kac kilo aldiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 24 haftada 6 kg almıştım.26.haftada 7 kg almış görünüyorum. Yani 6 ayda 7 kg almış oldum.

      Sil
  8. Guzeller guzeli Serap hanımm size bir sorum olucak her gun fındık veya fıstık ezmesi yemek gereksiz yaglanmaya sebep olur mu? Saglıklı kilo almaya calisiyorum da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle olur :) hiç gerekli olmayan yiyecekler aslında ama kilo almak istiyorsanız biraz yiyebilirsiniz. Sağlıklı kilo almak için diyetisyen kontrolünde beslenmelisiniz. Sadece yağlı, şekerli, kalorili yiyerek olmaz...

      Sil
  9. mükemmel görünüyorsunuz, maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) tüm yorum yapanlar ve siz utandırdınız beni...

      Sil
  10. merhabalar balık yagı olarak neyı onerıyorsunuz ve kac adet almam gerekıyor tesekkur ederım sımdıden

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Serap hanım bnde 6 aylık hamileyim ve neredeyse hic kilo almadim hafif gobegim çıkmış sadece sizce bu normal mi bizmkiler boyumdan da kaynaklandigini soyluyolar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tartıda rakamsal bir değişiklik yoksa zayıflamış bile olabilirsiniz. Önemli olan bebeğin sağlıklı olması, büyümesi normalse sizin kilonuzun artmaması sorun olmaz. Benim danışanlarım hamilelikte kilo bile veriyor :)

      Sil
  12. Merhaba, 24. Haftadayim ve son uc haftada 3 kilo aldim, toplam 9 kilo oldu. Hizli kilo almai nasil durdurabilirim:( beslenmeme dikkat ediyorum pilates yapiyorum

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...