Hamilelikte 30. 31. ve 32. hafta özeti

İşte benim hamileliğimin en vurucu haftalarının özeti! Bu kadar zamandır yazmayı aksattığım, geciktirdiğim olmuştu ama hiç bu son 3 haftaki kadar kendimi ruhu bedeninden çekilmiş gibi hissetmemiştim. Nasıl bir yorgunluk, halsizlik, hiç birşey yapmama isteği anlatamam, bırakın blogu dünya umrumda değil...

30. hafta

Tabi ki bunda artık yanımda olan annem ve babamın da etkisi büyük oldu. Çünkü artık evde hiçbir iş yapmıyorum. Ofise babamla beraber geliyorum, gidiyorum. Bir dediğim iki olmuyor. Canım ne isterse pişiyor, evim her zaman düzenli. Daha önce de bahsettiğim gibi Lale Devri'mize girmiş bulunuyorum. 

30+5. hafta Moda Hatırası

Hamileliğimin başından beri hiç bu kadar hamile hissetmemiştim. Çünkü ne ben, ne de eşim bunu gereksiz vurgulayarak kötüye veya iyiye kullanmamıştık. Hatta çoğu zaman başkalarından bir iş yaparken, bir rafa uzanırken, hızlı hızlı yürürken, kendimi koltuğa hooopp diye atarak otururken vs. "hamilesin sen napıyorsun?" diye uyarılar bile almıştım. Kendimi ekstra farklı hissetmediğim için doğal hayatım sürüyordu. Ama artık hamileliğim o kadar vurgulanıyor ki evet hamileyim ben moduma 30. haftamdan sonra girmiş bulunuyorum :) Zaten bu son 3 haftada karnım da o kadar belirginleşti ki istesem de hızlı olamıyorum, rahat oturup kalkamıyorum ve hatta uyuyamıyorum! Uykusuzluk beni halsiz yapıyor :( bebek doğduktan sonrasını düşünmek bile istemiyorum...

31. hafta

Öncelikle kilo konusuna gelelim. 32. hafta dönümümde tartıldığımda 64 kg çıktım. Hamileliğimin başında 55 kg idim. Yani 32 haftada 9 kg almış oldum. Hedefim doğuma kadar toplam 12 kg almak ve hepsini doğumda vermek. Zaten beni gören herkes karnım dışımda hiç kilo almadığımı görüyor ve söylüyor. Bunu tamamen sağlıklı ve düzenli beslenmeme borçluyum. Hamileyim psikolojisi ile kendimi zorla iştah ataklarına sürüklemedim. Kaç kilo alırsanız alın bebek zaten ortalama 3,5 kg doğuyor. Diğer bütün kilolar anneye kalıyor. O zaman fazla fazla kilo alıp kendi kendimi yormaya ne gerek var diye düşünüyorum. Hamilelikteki yeme davranışı konusundaki kişisel ve profesyonel yorumlarımı başka bir yazıda açıklayacağım. Şimdilik kilo konusu bu kadar yeter...

32. hafta toplamda 9 kg aldım

Aslında annem gelince yaptığı güzel yemekler nedeniyle normalden fazla kilo alırım diye düşünüyordum ama düzenli ve hafif ev yemekleri yemem sayesinde çok sağlıklı beslendim. Arada bir kaçamaklarımız oldu, çünkü uzun zamandır görüşmediğimiz için dışarıda yemek programları da yaptık. Zaten çok miktarda yeme kapasitem yok çünkü fena halde mide problemleri yaşıyorum. Çok çabuk şişiyorum ve artık bebeğin midemi iyice yukarı itmesi nedeniyle mide yanması ve reflü sorunları yaşıyorum.

En çok dikkat ettiğim konu kalsiyum kaynaklarını düzenli tüketmek. Süt, yoğurt, peynir, ayran vb. yiyecekleri düzenli ve yeterli miktarda yiyorum. Daha çok kırmızı et, çok nadiren tavuk yiyorum. Balık hala hiç yiyemediğim için omega 3 kullanıyorum (EFA Daily). Bir de demir desteği (Ferrum forte) kullanıyorum. Bunun dışında herhangi bir vitamin kullanmıyorum. Genellikle hamilelikte çoğu kadın Elevit isimli vitamin takviyesini kullanır ama benim doktorum vermedi çünkü yeterli ve dengeli beslendiğimi biliyor. Zaten beslenme konusunda herhangi bir eksikliği gösterecek bir sorunum da olmadı. Kramplar bile nadiren oluyor. Olursa suda eriyen magnezyum tozundan içiyorum. Tabi bir de her sabah troid ilacımı içiyorum. Şu an için TSH düzeyim iyi.

Halsiz hamile ofiste :)

Bu yazı beni merak eden ve bunu belirten blog dostlarım için genel sağlık durumumu açıklayan bir özet oldu. Merak edip, arayıp soran, mail yazan, twit atan herkese çok ama çok teşekkür ederim. Benden çok uzak olsa bile, yüz yüze hiç tanışmamış olsak bile bu kadar samimi dille durumumu soran ve hayır dualarını esirgemeyen birilerinin olduğunu bilmek harika bir duygu. Yani bunca zaman tüm içtenliğimle yazdığım blogum, samimiyetle paylaştığım anılarım benim gibi düşünen blog okurlarımla beni birbirimize çok yakınlaştırdı. Beni anladığınız için çok teşekkür ederim. Sabırla miskinliğimin geçmesini bekleyen tüm dostlarıma sevgilerimi gönderiyorum.
 
Sonraki yazımda İnci hanım için yapılan hazırlıkların ne durumda olduğunu yazacağım. Söz veriyorum bu sefer yeni yazım çabuk gelecek. Bu arada blog yazmakta gecikebiliyorum ama twitterda anında ve daha sık paylaşımda bulunabiliyorum. Takip etmek isterseniz tıklayın :)

Diyetisyen Serap Orak Tufan

8 Mayıs Çarşamba 2013

9 yorum:

  1. İyilik haberlerinizi almak çok güzel. Umarım sonuna kadar sağlıkla gider ve sağlıkla kavuşursunuz İncinize...

    Bu arada izniniz olmadan sizinkinin temasında bir blog yazmaya başladım ben de. Şimdiden bu düzenli beslenmeyle güzel sonuçlar alıyorum. Siz bu kadarının farkında olmasanız da teşekkürler hayatlarımıza kattıklarınız için...

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) blogunuz hayırlı olsun, benden esinlenmenize sevindim. Kolay gelsin...

      Sil
  2. bende sizi çoook merak etim hata dün yazacaktımki bu gün post yayınlamışsınız iyi olmanıza çok sevindim ne güzel aileniz size destek olmuş oh değmeyin keyfinize :))) ya hep diyorum size hamilelik çok yakıştı :))) sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) geç cevap verdiğim için kimse kızmıyordur umarım bana :)

      Sil
  3. twitlerinizden iyi olduğunuzu gözlüyordum ama bu yazı iyi geldi doğrusu; bence gayet çok hoş görünüyorsunuz,herşeyin sonuna kadar iyi gitmesi ve İnci'ye sağlıkla kavuşmanız dileğimle.. Bu arada bahar yorgunluğu için bir öneriniz var mı? Yeme-içmeme dikkat ediyorum,aşırı çay kahve de tüketmiyorum ama hep bir halsizlik ve uyuma isteğim var,bıraksalar yataktan çıkmayacağım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Malesef bahar hepimizi çarptı, bende bir de fazladan hamilelik hormonları da etkili olunca elim kolum zor kalkıyor yerinden..
      En güzeli bol su içip hafif beslenmek, açık hava yürüyüşleri iyi gelmeyebilir çünkü polenler de insanı yoruyor :(

      Sil
  4. 31. hafta ile 32.hafta arasında ne kadar da büyümüş karnınız maşallah....
    son haftalarda oturmak,yatmak,uyumak hatta yemek yemek bile daha da zorlaşıyor,havalar da ısınmaya başladı Allah yardımcınız olsun ...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) evet bir anda karnım büyümeye başladı ve devam ediyor...

      Sil
  5. Merhaba geçmişten okuyarak bu güne geliyorum çok alakasız olucak ama ofisinde masanın üzerindeki mor kadehi nereden aldığınızı öğrenebilirmiyim bu arada benim kızımın ismi de inci. inci ismi candır

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...