Hamilelikte 35. hafta

16-23 Mayıs 2013 tarihleri arasında kızımla 35. haftamızdı. Bu haftamız oldukça hareketli geçti diyebilirim. Anlatacak pek çok şey de birikti tabi...

Artık iş yoğunluğum eskisi gibi olmadığı için çalışmadığım zamanlarda evde vakit geçiriyor oluyorum. Kafamda yapacak bir sürü şey oluyor ama gün sonunda bir bakıyorum hiçbirini yapmamışım. Tam bir tembellik halindeyim.

Herkes bebeğin odası hazır mı, hastane bavulunuz hazır mı diye soruyor. Ama hepsi yarım yamalak :) Bu hafta odanın son şeklini verdik. Bebeğin bütün giysilerini Hacı Şakir'in lavantalı sabun tozu ile yıkadık. Annem sonra hepsini ütüledi ve dolabına yerleştirdik. Zaten hepsi el kadar şeyler, çok komik geldi bana :) yer bile kaplamıyor o nedenle rahat rahat dolabın raflarına yaydık. Bana hepsi çok yabancı çünkü çoğunu ben almadım. Hatta malesef ki kızıma kendim seçerek çok az şey aldım diyebilirim. Artık buna ilgisizlik mi, zamansızlık mı, rahatlık mı dersiniz bilemem ama İnci'nin şu an neredeyse tüm giysileri annem veya başkalarının hediyesi olan giysilerden oluşuyor. Ne zaman bir mağazaya girsem birşeyler beğeniyorum, sonra aman sonra alırım diye düşünüp almadan çıkıyorum. Neyse yerleştirirken ne neyin takımıdır öğrenmeye çalıştım ama bu biraz zaman alacak bence :)

Bebek odası için evdeki berjerlerimden birini kullanacağım ama odayı biraz daralttı ve büyük görünüyor. Şu an acaba küçük bir koltuk mu alsam yoksa bunu kaplatsam mı onu düşünüyorum. Halı, perde ve aydınlatma elemanları hala yok :) o konuya henüz gelemedim.

Bu hafta hastanede ziyaretimize gelecek misafirlerimize anı olsun diye vermek için bebek şekerlerimizin de siparişini verdim. Sanırım Haziran'ın ilk haftası teslim edilecek. Şeker hamuru ile yapılan kurabiyeleri (yeni moda bunlar ya) sevmediğim için ben daha klasik bir ikram düşündüm. Pembe tüle sarılmış bir lokumluk içinde lokum olacak. Şimdilik görsel sunamıyorum. Gelince eklerim. Siparişimi Hayaller Dükkanı sitesinden verdim. Facebookdaki grubunu takip etmenizi tavsiye ederim, gerçekten çok güzel ve kişinin isteğine özel şeyler üretiyorlar. Site sahibi Çiğdem Hanım da oldukça ilgili ve nazik biri. Heyecanla siparişlerimizi bekliyorum :)

Eminönü Hatırası

Bu haftasonu ofisteki randevularım bitince eşimin yüksek lisanstan arkadaşlarıyla geleneksel Karaköy buluşmamızı yaptık. Ne zamandır vapura binmemiştim bana çok iyi geldi. Aslında sıcak ve kalabalık tercih etmediğim bir dönemdeyim ama biraz da gezmek lazım. Gruptan bir arkadaşımız askerden geldi :) Yine Bej Cafe'ye gittik. Grup kalabalık olunca mekan önemli oluyor. Büyük bir masa ve sakin bir ortam gerekiyor. Ayrıca grupta yabancı da çok olduğu için ortak dil İngilizce konuşuluyor. Bu grupla en son bizim evde toplanıp buluşmuştuk sanırım o zaman 2 aylık hamileydim. Şimdi beni böyle görünce herkese değişik geldi ama iltifatlar aldığım için mutlu oldum. Çok kilo almayınca sadece karın oluyor o zaman da herkes iltifat ediyor tabi, hoş birşey...

Yemekten sonra grupla tatlı yemek ve gezmek için Eminönü'ne yürüdük. Çok kalabalıktı ve sıcaktı. Ama yürüyüş ve mekan değişikliği bana iyi geldi. Ne zaman Karaköy/Eminönü tarafına gelsem buraya daha sık gelmeliyim diye düşünüyorum ama olmuyor. Belki de az sıklıkta olması daha iyidir. Atmosferi daha çok içime çekiyorum galiba, bu da uzun süre yetiyor.

Hazır buraya kadar gelmişken eşimle bebek süsleri için herkesin tavsiye ettiği bir pasaja gitmeye karar verdik. Pasajın adı Havuzluhan Pasajı ve yerini herkes biliyor. İşiniz düşerse sorarak çok rahat bulabilirsiniz. Saat 18.00'i geçtiği için kapanmıştır dediler ama yine de şansımızı denemek istedik. Sanırım Cumartesi olduğu için pasaj henüz kapanmamıştı. Biz de alışverişimizi yapabildik. Gerçekten de pasaja girer girmez iyi ki gelmişiz hissini hemen yaşıyorsunuz. Bu kadar yorgun olmasam ve saat de bu kadar geç olmasa ben burayı talan ederdim ama hızlıca gezip ihtiyaçlarımızı alıp çıktık. Neler mi aldım? Şekerleri sunmak için bir sepet (sonra bunu odada ıvır zıvır koymak için kullanacağım), hastanede içecek ikramlarında kullanmak üzere plastik kadeh, ziyaretimize gelen çocuklara vermek üzere süsler, 3 metre pembe tül (bundan hastane odası için basit fiyonk süs yaptım), evdeki bebek odası için kapı süsü. Doğumgünü kutlaması, bebek odası, doğum, törenler vs. için aklınıza gelebilecek her türlü süsü ve malzemeleri burada bulabilirsiniz. Fiyatlar da internete göre oldukça düşük. Ben bir daha gelemem diye aceleyle sadece bunları aldım. Fazlasına da gerek yok bence ama bazı insanlar süs püs konusunda çok meraklı olabiliyor. Burası tam cennet işte :) İstanbul'da yaşıyorsanız hamileliğiniz çok ilerlemeden bir hafta içi buraya gelmelisiniz bence. Haftasonu çok kalabalık. Keşke ben de daha önce gelseydim...

Beslenme düzenim yine aynı şekilde devam ediyor. Devamlı ev yemeği yiyorum. Meyveyi bazen abartıyorum onun nedeni de her çeşitten yemek istemem. Ama zaten pek tatlı yiyen biri değilim. Artık parmak ucumdan şekerimi ölçmesem bile yine de dikkat etmeye çalışıyorum. Ama bu hafta Karaköy gezisi nedeniyle biraz Güllüoğlu tatlıları kaçtı :) eve alınca 1-2 gün üst üste yemiş oldum.

Babam
Annem bana ev yoğurdu yapıyor, süt ve ürünleri tüketimim gayet iyi. Bu hafta et tüketimim de iyiydi. Çünkü 19 Mayıs'ta Polonezköy'e mangal yapmaya gittik (Stella diye bir yer, hep buraya geliyoruz, herşeyinizi oradan alıyorsunuz, pratik oluyor, mekan çok nezih. Ağaçların içinde birkaç saat geçirmek bana iyi geldi). Eti normalden fazla yedim diyebilirim. Zaten tavuk nadiren yiyorum. Balık hala yok :( omega 3'e devam...

Bu hafta da böyle geçti. Artık geri sayım başladı, tam 4 haftamız kaldı!

Blog yazmakta gecikebiliyorum ama twitterda anında ve daha sık paylaşımda bulunabiliyorum. Takip etmek isterseniz tıklayın :)

Berra'nın 3. anaokulu mezuniyet töreninden :)


Diyetisyen Serap Orak Tufan
28 Mayıs 2013 Salı

3 yorum:

  1. hala inceciksin. heyecanla bekliyoruz inci hanımı

    YanıtlaSil
  2. hamileliğimin son 2 haftasında artan ödemim ve kilolara rağmen telaş ve koşturmacalarım geldi aklıma.tüm yorgunluk,kilo artışına rağmen dünyanın en güzel şeyi bebek beklemek.ne güzel azıcıcık kaldı İnci ile tanışmamıza:)))

    YanıtlaSil
  3. Hey gidi günler hey… Üniversite zamanımda başlayan yolculuğumuza bir anne adayı olarak devam ediyorum. 35. haftamdan selamlar , sevgiler. Büşra 😘

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...