27 Ocak Pazartesi 2014

Merhabalar,

Sizin geçen haftanız nasıl geçti bilmiyorum ama ben kendiminkini anlatayım… Bu arada beni twitterdan takip edenler gün içindeki twitlerimle daha sık haber ve bilgi paylaşımı alabilirler. Twitter'da taze anne diyetisyeni takip etmek için bir tık :)

Dün değil ondan önceki Pazar eşim ve bir arkadaşımla beraber spor salonuna gittik. Önce koşu bantında 15 dakikalık bir yürüyüşün ardından Energy step dersine katıldık. Ama ne ders! Biliyorsunuz MACFit Novada üyesiyim. Oraya gidenler varsa Umut hocayla Energy Step dersini sakın kaçırmasın. Harika müzikler eşliğinde süper kalori yaktıran bir kardiyo yapmış oluyorsunuz. Elimin üstünden bile terler fışkırdı, o derece yani! Dün de gidecektik ama İnci'nin hastalığının bu hafta tekrarlaması nedeniyle onu haftasonu yalnız bırakmak istemedim. Zaten Cumartesi sabaha kadar sık uyandığı için gidecek halim de kalmamıştı. Neyse artık bu hafta içi bir pilates dersine gitme planı yaptım bakalım uyabilecek miyim?

Az önce dediğim gibi bu hafta tam iyileşti derken İnci bir gece yine ateşlenerek hasta oldu. Yine o minik burun nezle, sümükler ağıza kadar iniyor :( Hassas Anne'nin sitesinden öğrendiğim ve kullanımını çok faydalı bulduğum Otribebe aletiyle sümükleri çekiyoruz. Süper bir alet. Süngerleri eskidi attım, onun yerine tülbent takıyorum araya. Kızım bundan hiç hoşlanmıyor ama yapmak zorundayız. Biraz da öksürük var. Umarım çabuk iyileşir…

Gelelim geçen hafta yediklerimize…

Geçen hafta gayet güzel beslendim. Eşimi diyete aldığım için (biraz göbek var) evde hafif yemekler vardı. O nedenle ben de akşamları çekirdek kaçamağı dışında çok kalorili beslenmedim. Merak edenler varsa Kürşad ilk hafta sadece 1 kg verebildi. Henüz yağ bile yakamamış (o kadar kuyruk yağı vs yemekten vücudundaki yağlar taşlaştı galiba çözünmüyor :) Bu hafta yağ yakmasını bekliyorum. Eğer sonuç alamazsak doğru kan tahliline…

Bugün ki beslenme günlüğüm:

Bu sabah 09.30'da 1 bardak soğuk süt eşliğinde 2 dilim tam buğday ekmeği ve yanında 3 adet siyah zeytin ve 2 parça burgu peynir yedim. Muratbey marka bu peynir çok hoşuma gitti. Biraz mozarella peyniri tadı ve dokusu var. Tavsiye ederim :)



Ofise gelince 11.00'de 1 kupa tek şekerli kahvemi de hazırladım.

Ofisten 14.00'de çıktım. Ara öğün yiyemediğim için kan şekerim çok düştü, ağzıma 1 minik parça bitter çikolata attım.

Eve gidince ilk iş öncelikle İnci'yi emzirdiğim ve onunla ilgilendiğim için yemeğimi saat 15.00 civarında yedim. Dünden kalan ızgara istavrit ve yağda kızarmış hamsilerim vardı)

15.00
1/2 kase mercimek çorbası
10-12 tane istavrit ızgara ve 5-6 tane hamsi tava (aslında bence balık soğansız yenmez ama 16.30'da geri ofise döneceğim için yiyemedim)
Biraz haşlanmış brokoli (yağsız, limonlu)
1 dilim tam buğday ekmeği (normal 1 dilimden birazcık daha büyüktü)

Bu arada biliyorsunuz bende hipotroid var (yani kendisine bıraksak metabolizmam yavaş çalışıyor, o nedenle ilaç kullanıyorum). Her ay yaptırdığım TSH sonuçlarıma göre ilacımın dozu bana yetmiyormuş. Geçen Pazartesi bir test yaptırdım. TSH biraz yüksek çıktı. Geçen hafta Cuma günü de endokrinoğuma gittim. İlacımın dozunu arttırdı. 1 ay sonra tekrar TSH sonucuma bakacağız. Bu arada müsait olduğum bir zamanda da troid ultrasonu çektirmem gerekiyor. Çünkü nodüllerimin kontrol edilmesi gerekiyor.

Son randevum iptal oldu o nedenle eve gidiyorum ama az önce 1 tane kuru hurma yedim :)

Eve gidince bir de ne göreyim babam kısır yapmış :) Benim için harika bir akşam yemeği! Biraz dozunu kaçırıyorum ama o kadar da olur.

Saat 19.30 civarında önce tabakta gördüğünüz porsiyonu ve sonrasında da 4-5 kaşık daha fazlasını yedim. Bu arada her ne kadar porsiyon az gibi de görünse bu kaseye sıkışan bulgur miktarı çok fazlaydı (tabak tatlı tabağı). Şeklini bozunca gördüm. Siz sıkıştırılmış şekil yapmayın :) Toplam 2 bardak da ayran içtim. Çünkü kısırla biraz fazla acı biber turşusu yedim, ağzım çok yandı.

Yemekten sonra 1 tek şekerli Türk kahvesi içtim.

Bütün akşam başka hiç birşey yemedim. 23.30 da uyumayan kız İnci ile oynarken 1 tane portakal yedim. Yatmadan önce de saat 00.30 civarında 1 çay bardağı süt içtim.

Bolca su içtim...

Diyetisyen Serap Orak Tufan

27 Ocak Pazartesi 2014

6 yorum:

  1. Ay baban kisir mi yapti :) ne tatli babaymis o

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Serap Hnm,
    Benimde 6,5 aylık bir kızım var.Emziriyorum.Sizin acı biber turşusu yediğinizi okudum emzirirken çocuğa zararı olmaz mı ? Tv de duymuştum emzirirken kesinlikle acı yemeyiniz çocuğun içi yanar diyordu bir dr.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli acı yemiyorum sütün tadını bozabilir belki diye ama çok etkilediğini de düşünmüyorum. Bazen yenebilir bence.

      Sil
  3. genellikle midede şişen şeyler görüyorum menülerde. ayran, süt, bulgur, buğday ekmeği. midem bunlara karşı aşırı hassas, tükettiğimde ofis hayatı korkunç geçiyor. yine de menülerinizi gördüğümde his olarak doyuyorum, güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanmayın ki bana da gaz yapmıyor! Davul gibi oluyorum ama bu nedenle sevdiğim şeylerden vazgeçemem :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...