18 Şubat Salı 2014 (son 3 haftanın özeti)

Uzun bir aradan sonra yine merhaba!

Bu sefer de tam 3 hafta kadar gecikmeli olarak yazıyorum. Tabi ki yine elimde olmayan sevimsiz nedenler yüzünden yazılarıma ara vermek zorunda kaldım. Açıklayayım...

Bir önceki postumda devam edecek diye yazıp da devam edememe nedenim o akşam aniden hastalanmamdır. Zaten önceki 2-3 güne bakarsanız üşüdüğümü yazmışım. Evet tam da bu nedenle yani çok üşüttüğüm için hastalandım. İnci de hastaydı, aynı gün onun da doktor randevusu vardı. Sonuç akut bronşiyolit
:( İnci'm annesinin hastalıkları yüzünden son 2 haftadır hastaydı ve artık ilerlemiş olduğu için hırıltılı öksürüğü vardı. Doktorumuz önce soğuk buhar ile ilaç tedavisi uyguladı ve reçetesini yazdı. Kuzucuğum zaten 2 haftadır şurup içiyordu. Bu sefer de antibiyotik almaya başladı. Neyse ki doğru tedavimizi 1 hafta güzelce uygulayıp kızımı iyileştirdik. 1 hafta sonra ki kontrolümüzde akciğerlerde hırıltımız kalmamıştı.

Gelelim bana... Hasta olduktan sonra (2 hafta önce de olmuştum hatırlarsanız) yine inatla çalışmaya devam edip kendimi tüketmeyi bu sefer başardığım için en sonunda Pazar günü acillik oldum. 4 gündür hiç nefes alamadan uyuduğum-yani uyuyamadığım için sinirlerim tükenmişti. Bana da ilk etapta buharla tedavi uyguladılar. Uzunca da bir reçete yazdılar. Tüm ilaçlarımı ve ağır antibiyotik tedavimi de yaptıktan sonra iyileştim. Ama son 1,5 ayda bu 3. hastalığım olduğu için artık tükendim! Bir yandan burnum akarken İnci ile ilgilenmek, hiç halim yokken işe gitmek hepsi bir arada çok zor oldu. Umarım bu son olmuştur  :( Hamilelik ve emzirme döneminde bağışıklık sistemi çöktüğü için artık en ufak bir viral etkide kendimi ağır hasta buluyorum.

Tüm bunların içinde en güzeli hastayken iştahımın kapanması ve kilomun 56,6'ya düşmesi oldu ama bu hafta iştahım geri açıldığı için son durumumu bilmiyorum.

10 Şubat 2014 İnci'nin ilk dişini gördük

Bu arada İnci 3 gün önce tam 8 aylık oldu. Son 10 gündür emekliyor. İlk dişini 1 hafta önce gördük ve 2 gün önce de 2. dişini gördük. Artık alt çenede 2 minik inci dişimiz oldu. Yavaş yavaş büyüyorlar :) 1 hafta önce ilk dişini gördüğümüzde Berra o kadar sevindi ki bana sürpriz olarak Cumartesi günü diş kurabiyeleri yapmış getirdi. Ne kadar tatlı ve düşünceli bir yiğenim var. İnci de böyle bir ablası olduğu için çok şanslı.

Diş perisi Berra'nın kurabiyeleri

Uyku düzeni diye bir konumuz olmadığı ve sürekli değişken yatış kalkış saatlerimiz olduğu için benim günlük programım da bundan etkileniyor tabi. Blog yazıları aksıyor ve hala kitabımı yazmaya başlayamadım (enerjim de yoktu zaten). Ama evren bana bugün bir işaret gönderdi ve sanırım çok yakında kitapla ilgili çalışmalarım başlayacak :)

Bu Perşembe'den itibaren 4 gün boyunca Acıbadem Üniversitesi Sağlıklı Yaşam Günleri kapsamında 4 günlük bir Sporcu Beslenmesi semineri alacağım. Yani tüm bu telaşımın içinde kendimi geliştirmeye yönelik hamlelerim de var :) Merak edenler için seminer programı bir tık!

Son olarak, yarın bloğumun 3. yıldönümü!!! Tüm gün azmim için kendimi ödüllendirmeyi düşünüyorum. Mesela blog için bir pasta alıp kesmeliyim. Geçen sene blog yıldönümümü unutmuştum hatırlıyor musunuz? Sonrasında beraber kutlamıştık. Hatırlamak isteyenler için bir tık ;)

Berra ve İnci/İnci tam 8 aylık
Şimdilik son haberler bunlar. Kafamda yazacak pek çok konu var. Yine hepsi birikti. Teker teker gündeme alacağım. Bu arada İnci'nin ilk dişi konusu açılmışken eğer sormak istedikleriniz varsa çok yakında diş hekimimizle bir röportaj yapacağım. Bebeğimizin ilk dişlerinin sağlığı konusunda merak ettiğiniz şeyler varsa sorularıma ekleyebilirim.

Görüşmek üzere...

Diyetisyen Serap Orak Tufan

18 Şubat Salı 2014

12 yorum:

  1. merhaba serap hanim benim 4 aylik bebegim var emziriyorum sutumun artmasi icin bira mayasi tabletleri icmek istiyorum fakat bu tabletlerin kilo yaptigi soyleniyor.sizin dusunceniz nedir cevaplarsaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek başına tablet kilo yapmaz merak etmeyin. Kalorisi ne kadar olabilir ki? Önemli olan besin tüketiminiz. Çok yemediğiniz sürece kilo almazsınız. Sevgiler :)

      Sil
  2. yanlış anlamayın ama iştahım yok iyi bari yemeyeyim diyerek daha da bağışıklığınızı zayıflatmıyor musunuz? :( doktor adayı olarak asıl iyileştirici maddelerin besinler olduğuna inanıyorum :)
    ayrıca seminer konusuna tam anlamıyla bayıldım! sonrasında bizi de bilgilendirirseniz mükemmel olur! :) şu aralar en popüler en ilgi çekici vede en gerekli şey galiba bu 'doğru sporcu beslenmesi' :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seminerden sonra anladım ki sporcu beslenmesi işi çok zor, çünkü sporcuların çok yüksek egoları ve hırsları var. Gerçekten çok yanlış beslenmeye açık bir durum. Merak etmeyin hastalıktaki iştahsızlığımın acısını iyileşince çıkardım :) hatta kilo almış olabilirim...

      Sil
  3. Öncelikle cok gecmis olsun.
    Soguk alginliklarina birebir zencefil-limon cayi mutlaka deneyin.
    Sporcu beslenmesi konusu ,aktif sporcu ,ergen cocuk sahibi Anne olarak ilgimi hep cekmistir.Izlenimlerinizi merakla bekliyecegim.
    Kizinizada masaallah,nazar degmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yapmadığım kür kalmadı ama yine de zor iyileşiyorum. Emzirme döneminde bağışıklık çok düşüyormuş artık bundan çok eminim...

      Sil
  4. Çook geçmiş olsun Serap Hanım. İnşallah her şey yolunda gider ve blogunuzu yazmaya vakit bulursunuz :) Takipteyiz... <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4. hastalığımı da atlatıp tükendikten sonra nihayet yorumlara cevap yazmaya vakit bulabiliyorum. Kusura bakmayın. Sevgiler...

      Sil
  5. Minnoş İnci'ye de size de çok geçmiş olsun Serap Hanım; bloğunuzun 3. yaşı da kutlu olsun! Siz yazdıkça biz okuruz; hatta neden yazmamış diye merak eder dururuz :) Kitabınızı da merakla bekliyoruz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim desteğiniz için :) sevgiler...

      Sil
  6. Öncelikle geçmiş olsun,dün hamile olduğumu öğrendim ve internette araştırma yaparken blogunuzu keşfettim:) Benim hedefim çok kilo almadan doğum yapmak,eski postlarınızı okuyorum şuan ve size teşekkür etmek istedim :) Daha bol bol görüşmek üzere Sevgiler.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım herşey yolundadır :) şimdiden hayırlı olsun. Malesef bebekten sonra fazla zamanım olmuyor ama yine de önemli konularda yazmaya çalışıyorum. Takip ederseniz sevinirim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...