8 Mayıs 2014 Perşembe beslenme günlüğüm

İnci'min ofise geldiği bir gün (10 aylık)
Bu sabah güne yine erken başladık. 07.15'den sonra İnci tekrar uyumadı. Beraber yatakta biraz güldük eğlendik, sonra sıkıldık salona gittik. Bazı anneler evde kesinlikle tv açmıyorlarmış. Biz de tüm gün açık ama zaten İnci devamlı izlemiyor. Sabah olunca bizim ilk işimiz tv açmak. İnci çizgi filmlerin bazılarını izlemeyi seviyor. Mesela "Canım Kardeşim" Pepee'nin de Bebe'nin konuştuğu bazı sahneleri ilgisini çekiyor. En çok sevdiği şey de reklamlar!!! Reklamlar varken yemeğini daha kolay yediriyoruz. Tüm reklam dünyasına çok teşekkür ediyorum :) Yani son dönem çok popüler olan yetişkin alt bezi reklamları bile İnci'yi eğlendiriyor. En çok da bebek bezi reklamları (bebeklere gülüyor), şampuan reklamları, müzikli reklamlar vb. Eskiden reklam bitse diye düşünürken şimdi tüm kanallarda reklamları arıyoruz :) Yani anlayacağınız hayatta çoğu diğer konularda esnek olduğum gibi çocuğun tv izlemesi konusunda da olumsuz düşünmüyorum.

İnci'nin ekmekle ilk tanışması
Kahvaltımı 09.30 civarında yaptım. Annemin dışarda ufak bir işi vardı, gelirken simit almış. 1/2 sokak simiti ve yanında 2 dilim kadar peynir yedim. Domates vs. yoktu. Bu sefer süt vardı. 1 bardak da günlük sütümü içtim. Bir yandan da İnci'nin kahvaltı karışımını yedirmeye çalıştım. Her bir lokmayı o kadar uzun süre ağzında tutuyor ki!!! Yutmadan kesinlikle ağzını açmıyor. Özellikle de pek sevmediği şeylerse. Ama tarhana çorbası ve yoğurda bayılıyor. Onları hızlı yiyor. Zaman zaman İnci üzerinde denemelerim oluyor. Şu ana kadar anladığım kadarıyla tatlı tadı pek sevmiyor (bana çekmiş galiba). Verdiğim bazı şeyleri reddetti (örneğin lokum). Yüzünü buruşturdu. İlk andan beri sevdiği şeyler arasında da bildiğiniz kuru ekmek var. Halk ekmeğin tam buğday ekmeğinin içini bayıla bayıla yiyor.

Ofise gelince yine kendime bir filtre kahve yaptım ve tek şeker atarak içtim.

Bugün öğleden sonra bir programım nedeniyle randevu yazmamıştım ancak programımı iptal etmek zorunda olduğum için ben de bu fırsattan istifade ofisi temizlettirdim. Yoğunluk ve hergün gelen giden olması nedeniyle temizlik işi de aksıyor. Hazır boşken o da halloldu.


Bu arada yardımcıma lahmacun siparişi verdim ama kendim irademe hakim olarak Değirmen'e gidip ton balıklı salata aldım. Dün her 2 öğünde birden hamur işi yediğim için bugün hamur işi yemeyeceğim. Ton balıklı salatama ek olarak yağ ve tuz koymadım. Sadece limon sıktım. Yanında da 2 dilim kepekli ekmek yedim.

Şu an bu satırları yazarken çok acıktım çünkü başka hiçbir şey yemedim…

Eve gitmem saat 20.00'i buldu. İlk işim kızımla ilgilenmek daha sonra da yemek yemek oldu. Bugün sağlıklı beslenmeye kararlıyım.

20.30
5-6 kaşık bezelye yemeği
6 kaşık pirinç pilavı
1 kaşık manda yoğurdu (yarısını yeğenim Berra'ya kaptırdım :)

Yemekten sonra tek şekerli bir kahve daha içtim.



İlerleyen saatlerde İnci ile ilgilenip, uyuttuktan sonra karnım acıkınca canım meyve yemek istedi ama evde hiç meyve yoktu. Ben de dondurulmuş vişne (Superfresh) ve yoğurtla meyveli yoğurt yaptım yedim. İlave şeker koymadım. İçinde 12-15 tane kadar vişne vardır sanırım saymadım. Yoğurt da 2 kaşık kadardı.



Sonra eşimin tabakta bıraktığı kabak çekirdeklerinden de 20 adet kadar yemişimdir. Kayda değer birşey sayılmaz.

Bugün istediğim gibi sağlıklı ve düşük kalorili beslendim. Böylece dünü dengelemiş oldum.

Diyetisyen Serap Orak Tufan

8 Mayıs 2014 Perşembe

8 yorum:

  1. Serap hanim incinin tv ile bu kadar erken tanismasini dogru bulmadim. Zihinsel gelisimi icin zararli olabilir. Fikrimi nacizane belirtmek istedim bir egitimci olarak.
    iyi aksamlar
    busra:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler :) zaten sürekli tv açık olmasına rağmen ekrana bakmıyor. Galiba yasaklamadığımız için heves de etmiyor :)

      Sil
  2. inci'yi günlüklerde görmek dahada güzel oluyo :) devamı gelir inşallah. benim kızımda reklamlarda yemek yiyor ve ağzındaki bitmeden açmıyor büyük sabır işi :) biz yoğurdu süzme yapıp veriyoruz elma rendesiyle.bizim burada gaziantepte yogurt doğal ama bazen biraz ekşi oluyor bi kaç gün bekleyince. süzme yogurt sağlıklımı acaba ? inci nasıl yiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süzme yoğurt suyu alındığı için daha katı oluyor o nedenle kalsiyum oranı daha yüksek ama belki B vitamini yönünden düşük olabilir çünkü suda eriyen B vitaminleri suya geçiyor. İnci normal evde mayaladığımız yoğurdu yiyor. Süzme yapmıyoruz. Sevgiler :)

      Sil
  3. benimde naçizane tavsiyem 2 yaştan önce tv ile tanışmaması dil gelişimi çok etkiliyor tabi sizin bileceğiniz iş her annenin doğrusu farklı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç tv ile büyümeyen çocuk görmediğim için arada fark var mıdır bilmiyorum, şimdilik gelişimde bir sorun yok gibi. Dediğim gibi ben biraz özgürlükçüyüm. Çocuk nasıl bir ortama doğduysa öyle yaşamalı bence. Ona özel suni ortam oluşturmayı doğru bulmuyorum. Teşekkürler :)

      Sil
  4. Serap hnm yeşil çayı emziren anneler içebilir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şart değilse içmese de olur ama günde 1-2 tane o kadar sorun olmaz. Çünkü aynı siyah çay gibi etkisi var. Anne siyah çay içiyorsa yeşil de içebilir. Kişisel fikrim emzirme bitene kadar çay-kahve içme sıklığını günde 1-2 fincanla sınırlamak

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...