16 Ağustos Cumartesi 2014

Bugün normal bir Cumartesi günümüzden farklı olacak çünkü benim işim bitince bir haftasonu kaçamağı olarak arkadaşlarımızın Sapanca'da ki evlerine gideceğiz. Bu motivasyon ile ne güzel çalışırım :)

Neredeyse dün ki kahvaltımın aynısı ile güne başladım. Hatta fotoğrafı bile aynı turuncu köşemde çektim. Hızlıca kahvaltımı yaptım ve güne başladım. Ofise gidince de tatlı, minik, lila renk Tchibo kahve makinem ile bir kahve hazırlayıp randevularımla görüşmeye başladım.

Birisi kahveme benden önce atlamak istiyor! :)

Ofiste işim bitince öğle yemeği için Mozaik Çarşı'da ki La Masa'ya gittik. Önce 1/2 porsiyon yuvalama çorba içtim sonra da 1 porsiyon yaprak sarması yedim. 1 çay bardağı kadar yoğurt da koydum. Bugün Sapanca'da fazla yiyip içeceğim şimdiden belli olduğu için öğle yemeğimde hafif birşeyler yemek istedim. Ekmek yemedim ama eşimin mantısından 2-3 tanecik çaldım :)

Çok minikler!

Sapanca'ya 16.30 civarında vardık. Arkadaşım çok güzel yiyecekler hazırlamıştı. Çok aç olmadığım halde tabi ki hayır diyemedim. O kadar uğraşmış. Ellerine sağlık…



1 adet zeytinyağlı biber dolması, 4 kaşık kısır ve 1 dilim de peynirli börek yedim. Yanında 1 kupa filtre kahve içtim, 1 tane de mandalinalı lokum yedim.

Fuchikolar da benim gibi kahveci oldu :)
Sapanca'ya gelmek İnci için çok güzel bir deneyim oldu. Çünkü verandada bir sürü kedi vardı. Hem onları yakından gördü ve sevdi hem de ilk kez böyle çiçekli, ağaçlı bir bahçede gezinti yaptı. Biraz huylanmadı desem yalan olur. Özellikle bahçedeki minik heykellerden biraz çekindi. Hava çok sıcaktı ama manzara ve arkadaşlarla olmak çok güzeldi.






Güneş batmadan önce verandada bir bira keyfi yaptım. Çünkü İnci ile ilgilenmekten ve ona yemek yedirmeye çalışmaktan çok yorulmuştum. Malesef tüm girişimlerime rağmen sadece 1/2 muz yedi. Ben de bunun üzerine 1 bira açtım ve içtim. Akşam esintisiyle beraber biramı yudumlamak çok güzeldi. 

Birazdan göreceğiniz fotoğraflardan ben sorumlu değilim! Arkadaşım öyle güzel hazırlıklar yapmış ki bana sadece hepsini paylaşmak ve ellerine sağlık demek düşer. Bir de afiyetle yemek tabi ki :)







Tüm bunlardan biraz biraz yedim. En çok da börülce salatasından yedim. Peynir sadece 2 minik parça aldım. Diğerlerinden birer kaşık yedim. Favadan fazla yiyemedim çünkü bazen bakla beni rahatsız ediyor. Hepsi çok lezzetliydi.

Tereyağlı fasulyeler de harikaydı!
Arkadaşımın eşi de çok güzel et pişirdi. Gördüğünüz kırmızı et tabağındakilerden sadece 1 tane köfteyi ve büyük dilim eti yiyemedim. Onun dışında hepsini yedim. Yanında da 3 kadeh kırmızı şarap içtim. Tam bir haftasonu kaçamağı oldu :)

Bütün bunları rahat rahat yiyebildim çünkü İnci kızım tam yemekten önce uyudu ve bir daha da biz yatana kadar uyanmadı. Bana bu fırsatı verdiği için kendisine çok teşekkür ediyorum. Benim anlayışlı kızım :)

Biraz da meyve yedim. Erik ve şeftali...

Pazar günü için de günlüğümü yazacaktım ama telefonumun fotoğraf hafızası dolunca kahvaltıdan sonra bir daha çekim yapamadım. Eve gelince de o kadar işim vardı ki bilgisayara aktarmaya fırsatım olmadı. Salı günü Antalya'ya gideceğim için tüm hazırlıklar Sapanca dönüşüme kaldı. Yaptıklarım yapmam gerekenlere yetişmiyor malesef, hep bir şeyler aksıyor…

Ertesi gün ki kahvaltıdan ve kahve keyfimden karelerle bu güne de noktayı koyuyorum. 24 saat de olsa Sapanca bana kısa bir tatil gibi geldi. Seryal ve Umut'a bu güzel gün ve harika ev sahipliği için çok teşekkür ediyorum. Ellerinize sağlık! Evinizde güle güle, mutlu anılarla yaşayın...

Kahvaltıda fazla yemedim :)
Bodrum mandalinalı lokum

Diyetisyen Serap Orak Tufan

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-Dan%C4%B1%C5%9Fmanl%C4%B1%C4%9F%C4%B1/130475260372458

10 yorum:

  1. Blogunuzu severek takip ediyorum.sizden beslenme konusunda çok şey öğrendim tesekkur ediyorum..yalnız yazınızı okurken aklıma takıldı asla farklı bir amaçla sormuyorum beni yanlış anlamanızı istemem.sizi emziriyor diye hatırlıyorum yanlista olabilir ama emziriyorsaniz bira,şarap inci etkilenmiyor ?sutten herşey bebeğe geçiyor diye biliyorum..sevgiler sibel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorun değil, sorma tarzınızdan zaten art niyetli olmadığınız belli oluyor :) Haklısınız süte alkol geçiyor. O nedenle sadece İnci uyuduğunda ve emzirmeye kadar çok süre varsa içiyorum. Yani İnci gece emene kadar alkolün etkisi kalmamış veya azalmıştır. Hamilelik ve emzirme sürecini de düşünürsek artık benim de kişisel zevklerimi biraz yaşamaya hakkım olduğunu düşünüyorum. Çünkü bir annenin psikolojisi bebeği için daha önemlidir, besin nasılsa bulunur… Sevgiler :)

      Sil
  2. Süper bir hafta sonu olmuş.

    YanıtlaSil
  3. kısırı çok sevdiğinizi biliyorum 4 kaşıkla iyi durmuşsunuz:) irade budur yani.ben 69 la kapattığım cumartesiyi pazartesine 70,1 açtım :( hafta içi herşey yolunda hafta sonu tepetaklak.(Gaziantepten)...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tok olmasam zor tutardım, ayrıca akşam yemeğine az vakit vardı, o nedenle çok yemek istemedim...

      Sil
  4. Serap hanım merhaba :) Kahve bardağınızın olduğu fotoğrafın etrafında bulunan maketten yapılmış besinlerin porsiyon ölçülerini öğrenmek adına fotoğraflarını çekerek bizimle paylaşır misiniz? Gerçekten çok sevinirim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi olur, hiç aklıma gelmemişti :) en kısa zamanda yapayım...

      Sil
    2. Teşekkürler çok incesiniz :)

      Sil
  5. ne guzel antalyaya geliyorsunuz.birgun tanismak isterim sizinle.sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...