7 Aralık Pazar 2014

Hafta içi sabahları yumurta yemediğim için uzun süredir canım yumurta istiyordu. Aklımda omlet yapmak vardı. 1 kibrit kutusu beyaz peynirle 1 yumurtayı karıştırıp biraz da karabiber koyup minik bir omlet yaptım. Sonra üzerine çok az kaşar peyniri doğrayıp zenginleştirdim. Ama hepsi küçük ölçeklerde, malzemeden çaldım yani :)

Tek kişilik minik bir omlet, minik domatesler, salatalık, 4 iri zeytin ve 3 dilime eşdeğer tam buğday ekmeğimle güzel bir kahvaltı yaptım. Bu sefer süt içmedim. Tabağıma 4 zeytin aldığıma bakmayın kahvaltıyı hazırlarken 2-3 tane de arada yedim. 

Kahvaltı sonrası oturmaya fırsat bulunca ocakta pişirilen türde bir espresso yaptım. Biraz sert olduğu için yanında 1 tane de zencefilli kayısılı yılbaşı kurabiyelerinden yedim. Bu kahve makinesini Roma'dan almıştım. Çok daha kaliteli ve farklı olanları vardı ama ben standart ve günlük her evde kullanılan klasik modelinden aldım. İnstagram'da Ferzan Özpetek'i takip ediyorum (çok çok severim). Bazı sabahlar bununla yaptığı kahvesini ve kahvaltısını paylaşıyor ne yalan söyleyeyim çok imreniyorum, kahvenin kokusu burnuma geliyor…

Sonra ev işleri, İnci ile ilgilenmek falan derken yemek saatim çok geçti, o arada 1 tane muz yedim. Kız kardeşim pırasa ve kereviz pişirip getirince 1 tabak da zeytinyağlı pırasa yedim. Gün içinde 3 tane daha kahke yedim.



Kardeşimin ellerine sağlık çok güzel olmuş. Biz bu yemek işinden anlıyoruz, annem sağolsun ;)

Akşam yemeği olarak balık yemeye karar verdik. Hep beraberken daha zevkli oluyor. "Hamsinin sadece tavası olur" diyenlere inat daha düşük kalorili olmasını sağlamak için her zaman fırında, tepside kendi yağıyla pişiriyorum. Çok da lezzetli oluyor.


Bol yeşil salata (bundan çok fazla), biraz patates salatası ve bolca fırında pişmiş hamsi yedim (balıkta porsiyonum biraz yüksektir). Hiç ekmek yemedim. 

Yemekten sonra 1 parça çikolata eşliğinde kahve içtim. Balık yağda kızartma olmadığı için içim gayet rahat bir şekilde çikolatamın tadını çıkardım. Beslenmeniz genel olarak sağlıklı ve düşük kalorili ise ufak tefek kaçamaklar yapmanın hiç bir sakıncası olmadığı gibi aynı zamanda güzeldir :)


Sonra 3 tane de mandalina yiyip günümü kapattım.


Diyetisyen Serap Orak Tufan

7 Aralık Pazar 2014

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için 
http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...