18 Ekim 2017 Çarşamba

Dün sağlıklı beslendim ya, inanın bu sabah daha rahat uyandım. İnsan gereksiz kalori almayınca ertesi gün hemen hissediyor farkı. Önemli olan bunu sürdürmek tabi ki. Geçen hafta tartılmıştım. 57,8 kg çıkmıştım. Şimdi kilo ve kalori odaklı değil de sağlıklı beslenme odaklı yemek yemeye karar verdim. Son günlerin diyeti anca böyle ödenir :)

Bu sabah güne 2 dilim siyez buğdaylı tam buğday ekmeği ile yapılmış kaşarlı tostla başladım. Makyaj yaparken tostu biraz yakmışım ama yedim tabi ki. 1 bardak da süt içtim.

Ofise gidince 1 kupa çözünür kahve içtim. Filtre yapmaya üşendim. Artık kahve çekirdeklerini öğütmek için bir makinem var. Kendi kahvemi kendim çekiyorum. Daha taze oluyor.


Ofiste işim azdı, o nedenle eve erken gittim. Hava çok güzeldi yürüdüm, hatta instagramda hikayemde de paylaştım. Eve gidince 6-7 kaşık zeytinyağlı pırasa ve 1 dilim de ekmek yedim.

Şalgam suyu ile ısladığım bulgurdan kısır

Öğleden sonra bir arkadaşımı davet ettiğim için kısır yapmaya karar verdim. En kolay, en sağlıklı yemeklerden biri bana göre. Ama bugün biraz farklı yapmaya karar verdim. Marketten 1 şişe şalgam suyu aldım ve onu cezvede ısıttım. Bulguru şalgam suyuyla ısladım. Ama biraz fazla bulgur olduğu için şalgam suyu yetmeyince su da eklemek zorunda kaldım. Renk harika oldu ama tadı çok belirgin olmadı. Sadece şalgam suyu kullanacağım bir daha ki sefere. Limon ve salça da ekledim. Bu koca tabak dolusu kısırı da yedim. Akşama doğru yediğim için uzun süre tok kaldım.


Boğazım biraz kötü olduğu için 2 kez Doğadan adaçayı içtim. 1 tane de şekersiz Türk kahvesi içtim. 1 küçük sosluk dolusu çiğ İran fıstığı ve 2 tane de küçük hurma yedim.

İlerleyen saatlerde yeni başladığım tığ işimle uğraştım. Sıkılınca acıktığımı da fark ettim. 1 tane  cennet hurması yedim. Kesmesi 1 kase de çekirdek yedim. Baktım saat 00.00'ı geçiyor, "hadi Serap git yat yoksa gidip gelip mutfağı kemireceksin" dedim kendi kendime. Çok doğru bir karar vermişim :)

Sonuç olarak bugün de gayet sağlıklı yiyecekler yedim. 

Diyetisyen Serap Orak

18 Ekim 2017

Sosyal medyada takip etmek için:

İnstagram için http://instagram.com/diyetisyenserap 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...